Wednesday 15 December 2010

RPK BERUBAH HATI ATAU....?!

Kenapa tiba-tiba sahaja Raja Putra Kamaruddin (RPK) berubah hati? Bukankah selama ini beliau sentiasa bersama di pihak Pembangkang? Masih ingat kami ketika menziarahi Allahyarham Rustam Sani di rumahnya di Gombak, ramai yang terserempak dengan RPK dengan beberapa kawannya. Juga kami terserempak dengan YB dari Telok Kemang, Dato' Kamarul Bahrin Abbas dan beberapa tokoh politik yang lain. Kami kira kedua-dua tokoh ini daripada parti yang bukan dalam kerajaan.

Selama ini pandangan RPK melalui bolognya Malaysia Today memang ditunggu-tunggu oleh kawan dan lawan. Menarik dan teruja. "Sikat habis" kata anak-anak muda. Atau dalam bahasa Inggerisnya "No stones unturned". Kami senang membacanya. Kami kira majoriti pengunjung blognya senang.

Sekarang RPK seperti pusing u-turn habis. Baguslah! Paling-paling para pengunjung dan peminat Malaysia Today boleh membaca pula apa yang terurat dan tersirat dalam benak RPK tentang situasi sekarang, terutama dalam politik tanah air. Nak dengar juga pandangan dan komen beliau. Yang pasti ada parti-parti yang tak senang duduk membacanya dan ada pula parti yang bertepuk gembira.

Soalnya sekarang apa dan siapakah yang membuatkan RPK pusing 360 darjah?. Apakah beliau berhasrat nak tunjuk sikap patrioismenya kepada negara dan dah bosan tinggil mengasingkan diri di negeri orang atau RPK mulai sedar bahawa "hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri" lebih baik lagi negeri sendiri. Atau ada deal tentang kesnya di mahkamah yang belum selesai. Agaknyalah.

Sama-sama kita tunggu perkembangan seterusnya tentang nama RPK yang semakin terohor dalam dunia blog hari ini. Ini satu penghijrahan, kata sesetengah orang. Harap-harap "penghijrahan" RPK ini akan bertahan! Untuk siapa dan untuk apa terserah mereka yang mengenali tulisan RPK dalam Malaysia Today.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOGGER'S CORNER

POLITICIAN GAZEBO

INTERACTIVE